I have now done a bit of online research into omega-3 supplements for arthritis, before deciding whether or not to try them for myself. Here is an extract from a report by the University of Maryland Medical Centre
Most clinical studies examining omega-3 fatty acid supplements for arthritis have focused on rheumatoid arthritis (RA). A number of small studies have found that fish oil helps reduce symptoms of RA, including joint pain and morning stiffness. One study suggests that people with RA who take fish oil may be able to lower their dose of non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs). However, unlike prescription medications, fish oil does not appear to slow progression of RA, only to treat the symptoms. Joint damage still occurs.
Laboratory studies suggest that diets rich in omega-3 fatty acids (and low in the inflammatory omega-6 fatty acids) may help people with osteoarthritis, although more study is needed.
The article goes on to provide a list of medications that may be contra -indications for omega-3 dietary supplements and cautions that if you are taking any of these medications you should talk to your GP before starting a course of omega-3.
Did you know that you can check if your prescribed medications are compatible with omega-3 on the Mediguard website. For further information you might like to have a look at my blog
http://.www.supplementsforarthritis.blogspot.com